יו"ר איגוד מוסדות הפטור: "האפליה לא קשורה לליבה"

אייל ראובן No Comments on יו"ר איגוד מוסדות הפטור: "האפליה לא קשורה לליבה"

ברקע הסכם החינוך בין נתניהו לחרדים: יו"ר איגוד מוסדות הפטור הרב מוטי יעקובזון שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" ופירט את האפליה של המוסדות החרדיים ללא כל קשר ללימודי הליבה | "יש הרבה אפליות מובנות במשרד החינוך כלפי הציבור החרדי שממש לא קשורות לליבה" | האזינו לריאיון

צילום: Yossi Zamir/Flash 90
21:31
30.04.24
אבי מימרן No Comments on אלמוג בוקר: "מנהיגות צריכה לקבל החלטה לכאן או לכאן"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב מוטי יעקובזון, יו"ר איגוד מוסדות הפטור, ומנהל מוסד חינוכי ברחובות לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר": "הרשתות של החינוך העצמאי מקבלות 100 אחוז, אבל זה לא 100% כמו אצל הציבור הכללי, כי הם לא נכנסו להסכם אופק חדש. ה 75% שמקבלים המוכש"ר, וה- 55% של מוסדות הפטור, נגזרים מתוך ה- %100 של הרשתות, שזה רחוק מאד מהציבור הכללי".

"את זה שאנחנו מקבלים פחות, נניח שאפשר להבין. אנחנו בחרנו לא ללמוד ליבה מלאה כהוראת גדולי ישראל. אבל יש הרבה אפליות מובנות שממש לא קשורות לליבה. לדוגמא, למה צהרונים אצלנו מקבלים 55 אחוז? מה זה קשור לליבה?" תהה הרב יעקובזון.

"אותו דבר זה בגני הילדים שמקבלים 75 אחוז. באיזה גן חילוני או דתי ילדים בגן לומדים ליבה? הילדים לומדים בדיוק באותו היקף כמו שאר הילדים" טען הרב יעקובזון.

הוא המשיך ופירט דוגמאות של אפליה: "יש גם פרויקטים של משרד החינוך בהם אנו מופלים. למשל יש פרויקט של הנגשה לילדים שצריכים עזרה פיזית, אנחנו לא יכולים אפילו לגשת לקול קורא של משרד חינוך. אנחנו לא יכולים לקבל מזה כלום. לא 55 אחוז. 0 אחוז".

"יש עוד נושא קריטי" אמר הרב יעקובזון, "מוסדות הפטור מנותקים לגמרי מכל המערכת של חינוך מיוחד, למשל אם זיהינו תלמיד שנמצא בלקות למידה חמורה ורוצים לעלות אותו לוועדת זכאות, אנחנו לא מקבלים תקציב במסגרת החיידר, כי אין כיתות משלבות או כיתות מקדמות, אין כלום"

"מה שקורה זה" תיאר הרב יעקובזון, "ההורים לא מוותרים על החינוך ולא רוצים להעביר אותו מוסד, והילדים נשארים במוסד וזה מקשה מאד. חובה לתקן את זה, יש מוסדות שיש להם להוציא על זה כספים, אבל לא לכולם יש. וזה ממש לא קשור ללימודי ליבה"

"גם בהזנה של הצהרונים מממנים רק 55 אחוז. ילד חרדי אמור לאכול רק חצי מנה? איך זה קשור ללימודי ליבה?"

"יש לנו קושי גדול בגיוס מלמדים חדשים. בשביל לקבל משכורת כמו שמקבל מלמד ברשתות חייב לעבוד 9 שעות בלי יום חופשי, ובלי קרן השתלמות. הפערים גדולים, אבל המלמדים שעושים את זה זה מתוך אידאולוגיה".



0 תגובות